TINERE TALENTE: MARRISA LUPAŞCU

MARRISA LUPAŞCU- FRUMOASĂ, TALENTATĂ ŞI AMBIŢIOASĂ

SECRETELE ISTORIEI cu ALEXANDRU MORARU

Cu regret, capitolul “TINERE TALENTE” de pe acest portal s-a dovedit a fi mai dificil de realizat. Şi nu din motiv că avem criză de talente, dar nu este atât de uşor să depistez un talent, o valoare încă necunoscută de nimeni.

Domnişoara despre care este vorba are o biografie modestă de tot, deoarece este prea tânără şi respectiv nu poate avea un  CV clasic. Cu toate acestea, Marrisa Lupaşcu (cu numele de botez Maria) a izbutit să realizere multe în această perioadă de timp, dacă facem o comparaţie cu alţi colegi de-ai dânsei sau  la respectiva vârstă. Numele Marrisa  nu este altceva decât un pseodonim, dar care este frumos si nu deviază  mult de cel primit la naştere.

Marrisa Lupaşcu  s-a nascut la 19 Septembrie 1993 în Chisinau şi domiciliată in satul Măgdacesti, raionul Criuleni. Marele ei noroc este că s-a născut într-o familie bună, în care cartea, studile şi instruirea copiilor sunt primordiale. Tot părinţii i-au dat o educaţie aleasă, lucru, care se vede după comportamentul civilizat al acestei tinere domnişoare.

În perioada anilor 2000- 2011 a studiat la Liceul Teoretic Măgdăceşti, profil real, iar în perioada 2011-2012 la Liceul (nr.20) Alexandru Ioan Cuza din Chişinău, pe care l-a absolvit cu note bune. În acelaş an devine studentă la Universitatea de Stat din Moldova, facultatea relaţii internaţionale cu specializarea ştiinţe politice şi administrare publică.

Paralel cu studiile nominalizate în perioada 2012-2013 pentru a căpăta o oarecare independenţă financiară a absolvit cursurile de frizer “Insula Speranţelor”. În 2010 a participat ca voluntar întru susţinerea Campaniei Internaţionale de combatere a infecţiilor, iar în perioada 2010-2012- manager organizator în Campania de produse cosmetice” Mari Golg”.

Poezia simţită şi aşternută pe hârtie de Marrisa Lupaşcu este inteligentă, uneori trisă, melancolică, iar în magoritate plină de optimism şi încredere în vitor.

Despre sine Marrisa spune următoarele:

_DSC0173”Uneori am impresia ca m-am pierdut  in propria-mi imaginatie, in taine, mistere. Alteori, in timp ce inşir gindurile pe foaie, inchid ochii şi de parcă mă furişez printre bucle intr-un vis, din care nicidecum nu vreau să mă trezesc. Realitatea nu e de mine, o traiesc, o simt ,dar, nu pot trai cu gândul că e atât de dura. Nu suntem prietene pentru că imi joacă feste, iar eu o critic , şi ne-am supărat una pe alta. Trăim ca două surori umar la umar,căci de n-ar fi ea nu aş fi eu, dar totodata ,pe cât de apropiate pe atât de indepărtate. Dar Viata, e cea mai buna prietena a mea o iubesc la nebunie şi mă bucur de momentele pe care le petrecem impreună pas cu pas, zi cu zi, oră cu oră, minut cu minut.

Sunt persoana care a iubit mereu, care ştie ce-i aia ”emoţie” , ”simpatie” , ”atracţie”- cu ele am trait, persoana care stie ce-i aia : ” indiferenţă” , ”minciună” , ” laşitate” , ” lăcomie”-am luptat , şi le-am invins. Nu pot uita doar de ”d-na Gelozie” , care m-a făcut să-m găsesc refugiu in propriile-mi gândiri.

Am mai inteles, că dacă vrei să schimbi lumea, nu ai decât să incepi de la tine, şi că nu ai putea schimba pe nimeni atâta timp cât nu faci tu careva schimbări în tine…

Viaţa e pentru a o trăi din plin, nu pentru a o irosi pe lucruri ieftine.”

 Versurile sunt numai o parte din multiplele talente ale Marrisei, deoarece despre celelalte vom vorbi cu altă ocazie. Un lucru este cert, numele Marrisei  Lupaşcu în lumea artelor şi a creaţiei se va face auzit din ce în ce mai tare. Multă inspiraţie şi succese Marrisa !

                                                                                              Alexandru Moraru

Publicăm mai jos doar câteva poezii semnate de acest copil minunat.

 Picior de aur

Picior de aur, suflet gol                                                                                                                                                   Şi-un soare auriu tresare,

Apare un suflet pur şi nul

După un strigăt, o chemare;

Ea-n valsul brizelor se lasă

Purtată-n tihnă prin stihii,

Pământul tot, vrea ca sa-l vază,

Destinul işi caută-n făclii;

Şi apare un Luceafăr la orizont,

Pe cerul punctat cu alte mii de stele,

In jur nu vede nimic mai mult

Decât pe El şi ochii ca margele;

Sclipindu-i drumul cel ales,

In fine, El o imbrăţisară,

O atinse..Ea pe-nţeles

In scimb il sărutară…

Azi se iubesc, desi mai ieri

Nici nu se cunoşteau.

Pe corpul Ei treceau fiori

C-o lume ii priveau.

Fericiţi ei sunt acum in doi,

Se iubesc inflacarat:

El îi sărută buzele moi,

Ea il numi al ei bărbat.

_DSC0157

Iubirea

Iubirea e ce poţi sa faci,

Pentru duşmani şi pentru frate,

Să rabzi in tihna şi să taci

Când ţi se face o nedreptate.

E suflet de copil curat

În care nu mocneşte ura,

E locu-n care niciodat’

Invidia nu-şi cerne zgura.

Iubirea-i ca mugurul bun,

Ce rodeste doar când moare,

E investiţia de acum

Intr-o recoltă viitoare.

Iubirea e ce poţi sa dai,

Ce-aştepti in schimb e lacomie,

Când dai, iţi strângi comori in rai

Iar viaţa-ţi pare-o veşnicie.

Iubeşte-mă

Iubeşte-mă când ninge,

Atunci chiar şi când plouă,

Căci inima îmi plânge

Descompunindu-se-n două.

Iubeşte-mă când lumea,

Vrajită-i de comori,

Şi-atunci când omenirea

Te face să cobori.

Iubeşte-mă când râul,

Lin, işi pierde albia,

Şi realitatea-mi fie visul

Iar visul -viaţa mea.

Iubeşte-mă când jocul

Florilor e in toi,

Căci Dragostea-i ca focul:

N-o rupi şi n-o indoi.

Iubeşte-mă când cerul

Intr-un negru bate,

Iar sufletu-i ca mielul,

Jalnic să zbiere poate.

Iubeşte-mă, căci viaţa

Mai scurtă-i decât pare,

Aşa ne este soarta,

Asteapta o urmare.

Aşteptare  

Când tristă sunt

Şi mă simt singura pe Pământ,

Te caut in tristeţe

Transformându-te-n tandrete.

La geam aştept tu ca să vii,

Să-mi spui cuvântul mult dorit,

Să alergam prin vii, câmpii

Pe sub cerul innegrit.

Tu eşti al meu leac,

Tu eşti boala mea,

Eşti stihia ,

Ce o aşteptam de-un veac.

Tu eşti curajul şi frica

Care mă domina,

Tu eşti al lumii umbră

Şi a mea lumină.

Eşti tot ce cautam, prin filme pin’ acum,

Prin aripi de vânt, otrăvitor fum,

Prin negrele coline,verzile câmpii,

În tihna tot aştept, iubite, ca să vii.

SECRETELE ISTORIEI cu ALEXANDRU MORARU

Clipele se scurg…

”Diminiaţa bună!” ..clipele se scurg,

N-avem sens de viaţa, ziua e-n amurg,

Tot mai tăcuţi, ridicoli devenim,

”-Viaţa asta oare, pentru ce-o trăim?” .

Din prima clipă in care ne-am născut,

Transformăm viitorul in prezent, prezentul-in trecut,

Avem zile numărate, să nu exageram,

”-In loc să le traim, cu tupeu le număram!”.

Defapt, rea pedeapsă, noi am acceptat,

Să vânam iluzii şi să fim vânaţi.

In căutare de iubire suntem, când vrem ca să traim,

Insă nu desfacem pumnii,”-Daca ne lovim?”.

Şi n-avem timp de viaţă, nici chiar pentru noi,

Vrăjiţi suntem de bani, iar ei ne fac gunoi.

Dragostea-i ce dai, ce-aştepţi e numai lăcomie,

O simţi dintr-un raport de unul la o mie.

”Diminiaţa buna!”-incă mai rostim,

Pentru că ”Noapte bună”-loviţi de somn, nu reusim.

Şi tot mă-ntreb retoric, in fiecare zi:

”-Vom fi noi oare Oameni ?” şi ”-Ne vom mai iubi?”.

Sursa: http://www.mazarini.wordpress.com

One response to “TINERE TALENTE: MARRISA LUPAŞCU

  1. O fata destul de simpatica si frumoasa 🙂 si cu multa energie si foarte talenta )))

Lasă un răspuns

